KONY 2012: państwowa propaganda dla nowej generacji

Autor: By VC | March 13th, 2012 |

Źródło: http://vigilantcitizen.com/vigilantreport/kony-2012-state-propaganda-for-a-new-generation/

FILM KONY 2012: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y4MnpzG5Sqc

Wczorajszej nocy wirusowa sensacja Kony 2012 przyniosła całemu światu świadomość afrykańskiego zbrodniarza wojennego Josepha Kony. Pod tą chwalebną ideą kryje się  jednak rozbudowany program, który jest przedstawiony w filmie w bardzo zmanipulowany sposób. Przyjrzymy się programowi popierającemu Kony 2012 i temu jak używa odwrotnej psychologii, aby nie tylko uzasadnić operację wojskową w Afryce, ale ukazać, że rzeczywiście są ludzie, którzy się go domagają.

Kony 2012 jest wirusową sensacją, która porwała cały świat w mniej niż 24 godziny. Jej głównym tematem jest afrykański przywódca rebeliantów Joseph Kony, jego zbrodnie wojenne i jasno określony „ruch8, aby go powstrzymać. Niezliczone gwiazdy poparły ruch, źródła informacyjne donoszą, że media społecznościowe są nim przepełnione. Chociaż problem walki partyzanckiej i dzieci-żołnierzy jest plagą Afryki od dziesięcioleci, wyprodukowano także kilka filmów dokumentalnych odnoszacych się do problemu, to przede wszystkim dzięki temu 29-minutowemu filmowi udało się uzyskać masowe ujawnienie i wsparcie.

Kony 2012 jest mniej dokumentalny a bardziej wydajny komercyjno-informacyjnie, ponieważ jest stworzony dla pokolenia Facebooka i używa technik marketingowych do przedstawienia swojego punktu widzenia. Młodzi ludzie lubią  „podziemne ruchy” i chcą poczuć jak zmieniają świat. Kony 2012 sięga do tych potrzeb, aby przynieść coś, co nie jest „hip” albo „podziemie” w ogóle: operacja wojskowa w Ugandzie. Nie tylko to, że wzywa uczestników ruchu do zamawiania rzeczy, do noszenia bransoletek, które związane są z profilem online, do nagrania swoich działań w mediach społecznościowych. To czyni Kony 2012 pierwszym sztucznie wykreowanym ruchem, w pełni zdolnym śledzić i monitorować dla tych, którzy go wywołali. Innymi słowy, to, co wydaje się ruchem „od ludzi”, jest faktycznie nowym sposobem elit służącym do realizacji ich planów.

Eksperyment propagandowy

Film zaczyna się ciekawym stwierdzeniem: „Kolejne 27 minut to eksperyment. Jednak w celu użycia go do działania, musisz się skupić”. Jest to eksperyment, ponieważ testuje nowy, przełomowy sposób, aby program był możliwy do zaakceptowania przez pokolenie Facebooka. W przeszłości, kiedy rząd potrzebował usprawiedliwić inwazję na jakiś kraj, prezydent siadał przed kamerą i mówił społeczeństwu, dlaczego wojna powinna być rozpoczęta w tym obszarze świata. W przypadku Kony, wojskowy program jest przebrany za oddolny aktywizm, i gdyby armia amerykańska weszła do Ugandy, byłby postrzegany jako „zwycięstwo ludu”, skutecznie odwracając model komunikacji.

Pod koniec filmu wyświetlany jest obraz wyjaśnienia, w jaki sposób decyzje (i komunikaty) rozpoczynając od wierzchołka piramidy (elity) zostały przekazane do mas przez mass media.

Ze względu na pojawienie się serwisów społecznościowych, powyższy schemat stał się dużo mniej skuteczny, aby rozpowszechnić wiadomości wśród młodego pokolenia. To nie raporty CNN i prezydent zwracają się do narodu, to „lubienie” stron Facebooka i wirusowe wideo z YouTube. To tam teraz natykamy się na wiadomości. Zawsze studiując, analizując i wykorzystując najbardziej efektywne sposoby, aby przekonać opinię publiczną, Kony 2012 wydaje się próbą przetestowania skuteczności „wirusowej” kampanii propagandowej. Tworząc ten „ruch” i tworząc młodych ludzi, rzeczywiście DOMAGAJĄCYCH SIĘ interwencji rządu USA w Afryce, mistrzowie stojący za tą kampanią chcą zarządzać nieprawdopodobnym: odwróceniem modelu propagandy w celu uczynienia go pochodzącym od ludzi. Dzięki temu program elit jest nie tylko akceptowany przez masy, jest postrzegany jako ich zwycięstwo.

„Żyjemy w nowym świecie”, rzeczywiście. Logo Kony 2012 trafnie przedstawia, jak wirusowe wideo i media społecznościowe mogą odwrócić model propagandy. Nie daj się jednak nabrać. Moc nie jest jeszcze w rękach podstawy piramidy... daleko od tego. Chodzi o pozory.

Kiedy wojna w Iraku została ogłoszona, Większa część młodych Amerykanów sprzeciwiła się wojnie. Jak to jest, że teraz oni zaczynają prosić rząd o wysłanie żołnierzy do Afryki? Prosty film, stworzony specjalnie dla generacji Facebooka załatwił sprawę. Jak to ma miejsce w większości kampanii, aby uzasadnić wojnę, pierwszym celem było zidentyfikowanie złego faceta.

Identyfikacja złego faceta

Dzięki skojarzeniu Kony'ego z Bin Ladenem i Hitlerem na tym plakacie, Kony 2012 promuje wojnę.

Nie mam absolutnie żadnego zamiaru bronić Josepha Kony czy też mówić: „On nie jest taki zły”. On, wraz z wieloma innymi frakcjami partyzanckimi w całej Afryce, popełnił nikczemne zbrodnie. Jednak problem dzieci-żołnierzy istnieje od dziesięcioleci i jest dosłownie setki Josephów Kony na całym kontynencie afrykańskim. W niektórych przypadkach, niektóre armie są faktycznie finansowane przez kraje zachodnie. Gdybyśmy naprawdę chcieli iść do korzeni tej kwestii, to odkryjemy, że Afryka boryka się z problemem walczących frakcji i partyzantów rebeliantów odkąd siły zachodnie „wyzwoliły” swoje kolonie i podzieliły kontynent afrykański według zachodnich interesów. W rzeczywistości, zamiast wyznaczenia granic każdego kraju w zależności od położenia geograficznego grup etnicznych i plemion, które tam mieszkają, kraje zostały stworzone zgodnie z potrzebami ekonomicznymi sił kolonizacji, np. Wielkiej Brytanii, Francji i innych. Wynikiem jest garść sztucznych krajów, z których każdy zamieszkuje kilka plemion, grup etnicznych, języków i religii. Kiedy jedna grupa ma władzę, pozostałe są tłumione, co prowadzi do przemocy i buntu. Dodajmy do tego skrajne ubóstwo z powodu zasobów będących źródłem dla krajów zachodnich i mamy pożywkę dla bezlitosnych watażków. Dopóki ten problem istnieje, Josephowie Kony nadal będą pojawiać się w Afryce.

Ale film o tym nie wspomina. Mówi, że aresztowanie Kony’ego jest po to, by „uczynić świat lepszym”. Kony 2012 jest o identyfikacji złego faceta, co „czyni go sławnym”, a zwykłych ludzi sprowadza do poziomu domagających się jego śmierci poprzez siły amerykańskie. Ustalenie prawdziwej przyczyny problemów w krajach trzeciego świata nigdy nie było zamiarem Agendy. Ale wybieranie „złego faceta” dla uzasadnienia działań wojskowych zawsze było jego częścią. Jak w przypadku Saddama Husajna, „fakty” (które ostatecznie okazały się fałszywe), zostały podane jako uzasadnienie inwazji na Irak. Inna technika jest używana w przypadku Kony, jedzyna pochodząca z dziedziny reklamy.

Wielu specjalistów od marketingu powie: „Nie sprzedajemy faktów, emocje: tak” Pierwsza część Kony 2012 r. jest adresowana wyłącznie do emocji. Chodzi o sympatyzowanie z twórcą filmu, pokazującym wstrząsające obrazy afrykańskich dzieci w bólu, w nędzy i rozpaczy. Następny punkt zwrotny: Joseph Kony jest przyczyną tego wszystkiego. Nie wieki eksploatacji i dewastacji przez zachodnie siły w Afryce, które prowadzą do chaosu, bezprawia i ubóstwa. Nie, to Kony. Ten drań. George Clooney jest naprawdę wściekły na niego już teraz. On nawet o tym tweetował.

Kolejną strategią marketingową jest odwołanie się do najniższego wspólnego mianownika. Innymi słowy, aby dotrzeć z wiadomością, trzeba zwracać się do publiczności tak, jakby robiły to dzieci. Kony 2012 robi to idealnie, absurdalnie wręcz upraszczając problem do realnego dziecka – które reprezentuje widzów. Nie jest to jednak tak zaskakujące, jak to, w jaki sposób masy są postrzegane przez wyższe czynniki.

Oto, co ta scena oznacza: „Słuchaj, idioto, nawet ten mały dzieciak je dostał (zdjęcia chłopca z Ugandy), więc lepiej je zdobądź.”

Kiedy widzowie poczuli się emocjonalnie wstrząśnięci, zostali zinfantylizowani, przedstawiono im problem tak, jakby byli w przedszkolu, to jest prawdziwy cel filmu: definiowanie programu.

Definiowanie programu

Kony 2012 jest ruchem wspieranym przez niektóre z najpotężniejszych na świecie podmiotów i ma sprecyzowane cele. Jak określono to w  intro filmu, to jest eksperyment. Jest to okazja do stworzenia ruchu, który może być w pełni śledzony, wymierny do opanowania przez media społeczne, czego kulminacją jest interwencja wojskowa USA w Ugandzie. Przeprowadzenie tej misji nie będzie postrzegane już tylko jako zwycięstwo, to przywróci wiarę młodych ludzi w demokrację. Członkowie tego ruchu mogą nie zdawać sobie sprawy, że pomagają w rozwoju programu elit w kierunku Nowego Porządku Świata.

Ten plakat trafnie podsumowuje działania Illuminati. Partie polityczne są nieistotne, ponieważ działają na rzecz tej samej Agendy.

Druga część filmu odnosi się do emocji i opisuje widzom, czego elita od nich oczekuje. Wojska amerykańskie są już w Ugandzie, ale zgodnie z filmem, Kony „zmienił taktykę”… Cholerny Kony, ty i twoje podstępne taktyki. Najwyraźniej nowoczesne satelity, bezzałogowe drony i wszelkiego rodzaju radary nie są wystarczające, by złapać tego faceta. Nie, aby go złapać, potrzebny jest skomplikowany plan, związany z zakupem „zestawu działań” oraz wymagane jest zarejestrowanie bransoletki z własnym ID na stronie internetowej. Działaj sensownie.

Ci, którzy chcą „zatrzymać Kony'ego” są zobowiązani do noszenia bransoletki posiadającej unikalny kod, który musi być zarejestrowany na stronie internetowej. Oczywiście, żądane są osobiste informacje.

Po zarejestrowaniu bransoletki, użytkownicy mogą kojarzyć ją ze swoim kontem na Facebooku, które będzie śledziło wszystkie działania związane z Konym. Efektem końcowym jest: każdy członek Kony 2012 będzie znany, zidentyfikowany i łatwo śledzony – ze stale aktualizowanymi informacjami. Wszystkie te dane będą oczywiście gromadzone, analizowane i zapisywane przez tych u władzy.

Ponadto członkowie proszeni są o wnoszenie opłaty „kilka dolarów miesięcznie” dla organizacji TRI, której ostatecznym celem jest amerykańska interwencja zbrojna w Ugandzie.

Logo TRI jest odwrócony znak „Pokój”. W symbolice, odwrócony znak oznacza, że jest przeciwieństwem zwykłego znaku. Innymi słowy, TRI jest za wojną. Pokój nie oznacza „wyposażania” i „szkolenia” sił rządowych do walki z rebelianckimi frakcjami. Jak wyraża powieść „Rok 1984”: WOJNA JEST POKOJEM, WOLNOŚĆ TO NIEWOLNICTWO, A CIEMNOTA JEST SIŁĄ.

Wspieranie sprawy zrobiło się popularne, zgraja sponsorowanych przez elity artystów i polityków została zwerbowana, w tym Lady Gaga, Jay-Z, Rihanna, Oprah, George Clooney, Bono, itp. O ile niektórzy z nich mogą być autentycznie zainteresowani problemami w Afryce, jednak większość z nich jest pionkami elity, którzy są wykorzystywani do wspierania jej agendy.

Czy ja widzę George'a W. Busha tutaj? Koleś, który kłamał w całym kraju w sprawie ataku na Irak dla ropy i innych? Hmmm. Dziwne.

Po gwiazdach i emocjach, końcowy wynik tej kampanii wydaje się prosty i przesiąknięty prawdziwą polityką: Od czasów upadku rywala, supermocarstwowa ZSRR, zachodnie siły starały się zminimalizować znaczenie i przejąć kontrolę nad regionalnymi siłami na całym świecie, głównie w krajach trzeciego świata. Uganda jest częścią tego planu. W ten sam sposób widmo Bin Ladena zostało użyte do inwazji na Afganistan, Kony jest używany do wejścia do Ugandy.

Wideo wyraźnie pokazuje, jaki jest cel tego „ruchu”: wojska USA przejmują dowodzenie nad armią Ugandy, tak samo jak przejęły je w Iraku i Libii i innych krajach w ciągu ostatnich kilku lat.

Podsumowanie

Kony 2012 jest sprytnie zaaranżowaną kampanią skierowaną przede wszystkim do dzisiejszej młodzieży, przyszłych obywateli świata. Korzystająca z nowoczesnych technik marketingowych i nowych technologii kampania jest pierwszą próbą „odwrotnej propagandy”, gdzie program wydaje się pochodzić od ludzi. Za pomocą emocji, nieracjonalnych opinii i powierzchownych objaśnień, Kony 2012 wykorzystuje dobre intencje ludzi, którzy pragną dokonać pozytywnych zmian w świecie, podsyca gigantyczną machinę wojenną, która jest kontrolowana przez światowe elity.

Czy Kony 2012 próbuje zlikwidować dzieci-żołnierzy, czy też jest próbą stworzenia nowego rodzaju dzieci-żołnierzy?

———————————–

O Kony 2012 można znaleźć różne opinie. Niektórzy zupełnie serio propagują ruch, którzy jakoby miał na celu zlikwidowanie zbrodniarza wojennego i umożliwienie powrotu do domu Niewidzialnym Dzieciom;  rzeczywiście sprawdził się chwyt marketingowy za serce filmu; ludzie wierzą, że pomogą Ugandzie, że uratują jakieś dzieci i zlikwidują jednego złego faceta. O kampanii mówi się, że jest potężna, w filmie na samym początku jest dokładna isntrukcja jak ją promować: Podziel się! Share! Facebook! Udostępnij, prześlij, wyślij, informuj !!! Takie niewielkie skojarzenie z KUP TERAZ ! Marka KONY 2012 została wykreowana, a teraz wszystko w naszych rękach. Jeśli uwierzymy…

http://www.prisonplanet.pl/polityka/kolejny_front_w_afryce,p1774041428

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: