Wiem

Czasami bywa, że długo poszukujemy ścieżki; wśród splątanych gałęzi, oślizłych kamieni, chaszczy, w dżungli, z której niełatwo się wydostać lub wydostać się jest prawie niemożliwe; ścieżki nie ma. Poszukujemy, wznosimy oczy do nieba, zadzieramy wysoko głowę; możemy wyć, ale podświadomie czujemy, że nikt nas nie usłyszy. Czy więc tytuł, który dzisiaj wpisałam, cokolwiek znaczy? ‚Wiem’ oznacza, że mam pomysł, że zorientowałam się, iż prowadzenie bloga pomoże mi systematyzować tę dżunglę, w której zagubienie powoduje czasem dyskomfort, albo chęć ucieczki. Uciec nie ma dokąd, można więc jedynie próbować przetrwać.

‚Wiem’ oznacza, że poświęcę swój czas i energię na to wszystko, co jest nie do ogarnięcia, nie do pomyślenia i nie do wykrycia; everything that is or unmanageable and unthinkable or untraceable… To będzie więc czas nauki i poszukiwań, z palcem po mapie, w różnych językach, poprzez innych ludzi i własne przemyślenia; po co? Może to tylko dlatego, by zająć czas, nie lubię marnować czasu; możliwe również, że po to, by czegoś się dowiedzieć. Wiedza wprowadza dużo większy zamęt niż jej brak, niemniej czasami lepiej jest wiedzieć, by spokojnie spać. Przewrotne? Nie, ostatnio rozmawiałam z przyjaciółką o tym, czy warto wiedzieć. Ona twierdzi, że ją to przygnębia. Mnie uskrzydla, bawi, przeraża, ale daje również poczucie, że istnieję. Wybieram więc paranoję wiedzy o tym, o czym niektórzy nie zechcieliby nawet śnić.

Cokolwiek od dziś napiszę w moim blogu  może być prawdą lub fałszem, tego nikt nie sprawdzi i nikt nie dowiedzie, może być fabułą, albo nierozwiązaną od wieków zagadką, której wyjaśnienie tylko mi się przyśniło… Ale przez bożą szczelinę czasem może się coś wymknąć, prawda? W końcu musi mieć ona jakiś cel…

Skomentuj

